L. Nándor kérdezi: vásároltam egy töltővel, biztosítással együtt 39.000 Ft árú gps-t, amit 2 hét elteltével - 4 alkalommal használtuk!- már be se lehetett kapcsolni. A terméket visszavittük, és az üzlet elküldte a szervizbe. A papíron az áll, a szerviz max.15 naptári nap.

Lassan 1 hónapja szervizbe van a gps, ezt megelégelve bementem, hogy szeretném vissza a pénz mert nekem a gps munkára kell, én nem tudok ennyit várni 2 hét után főleg ennyi pénzért.

A boltban közölték nincs rá se garancia se jótállás a részükről ők csak „jófejek” voltak és beküldték a szervízbe, hogy ne nekem kelljen menni, de ha valamit akarok akkor hívjam a szervizet.

(Én magam is üzletvezető vagyok, csak sajnos nem ezen a területen, ezért a műszaki cikkekhez annyira nem értek.)

Az alaphelyzetből kiindulva: mindenre van garancia. Vagy a műszaki cikkekre nem igaz a garancia?

Esetleg csak a bolt nem akarnak fizetni?

A panaszfal szakértője: Normális esetben az üzletben kellett egy lepecsételt garanciajegyet kapni, az ár megfizetését igazoló egyszerűsített vagy áfás számla mellé. Készülni kell átvételi elismervénynek (jegyzőkönyv) arról, amikor a fogyasztó javítási, vagy csereigényét bejelenti. Javaslom, hogy az üzlet vezetőjével tárgyaljon, sikertelenség esetén a vásárlók könyvébe kell beírni az eddigi eseményeket.